Påskdagstankar

Snart är påsken över, skönt! Så tycker jag om alla högtider, speciellt jul som vara hur länge som helst, känns det som. Här i norr har det inte varit bra väder alls, grått, grått så långt ögat kunde se - och kallt. Dock har jag i vanlig ordning ätit god mat och säkert för mycket mat och nu är jag på vippen att börja med någon slags diet.

Jag kommer absolut inte i mina gamla byxor och det börjar irritera mig lite för mycket. Men vilken diet ska man välja? Eller ska jag bara äta mindre? M säger att jag kanske inte ska äta så mycket frukt eftersom det innehåller mycket socker. Suck, jag älskar min frukttallrik som jag äter på morgonen! Kanske är det bättre med havregrynsgröt? Sånt här är lite besvärligt, jag har aldrig haft svårigheter med min vikt förut så det är nytt för mig. Ibland blir jag lite ledsen när jag tänker "undrar hur jag egentligen ser ut?"  för jag känner mig inte som mig själv och bebisen kom ju ut för länge sedan (sju månader).  Ett framsteg är att jag börjat på gymet igen och det känns riktigt roligt att gå dit, men jag vill ju se resultat, helst förra veckan, i form av att älsklingsjeansen åter igen är bekväma...

Kommentarer
Postat av: moster i söder

Långpromenader är bra kombinerat med simning eller muskeluppbyggnad, har själv börjat 2 ggr i veckan + 1 aerobikpass, tycker jag känner mig mer fit.....

2009-04-13 @ 21:09:15
Postat av: Anna

Ja, promenader är bra - och skönt! :)

2009-04-14 @ 13:47:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0