Marknadshelg

Lördag och Söndag spenderade jag i Strömsund på marknadsdagarna där. Det var första gången jag stod på en marknad och jag kan lugnt konstatera att det var riktigt roligt. Jag delade stuga med trevliga Eva från Bredåker som sålde jättefina fårprodukter, alltså skinn, tofflor, mössor och prydnadsgrejer, det mesta gjorda av hennes egna får. Evas saker gick i färgskalan vitt, grått, svart och det var väldigt vilsamt att fästa ögonen på mellan varven då det inte kom några kunder (vilket inte var långa stunder). Dessutom hade hon plockat in rönnkvistar och tänt glaskoppar med värmeljus i, så det var verkligen gemytligt i stugan. Eva är jättepopulär och alla som kom beundrade hennes fina hantverk och hon fick mycket beröm - vilket var bra för mig. Tack vare hennes goda rykte hittade ju många till mina tavlor också! Jag delade ut visitkort och berättade för dem som ville veta om mina tryck och jag fick också mycket beröm, vilket är ganska härligt för ens självkänsla.

Eftersom jag hade Lilla M och Stora M som hjälpte mig, hann jag gå och kika på marknaden själv också. Gissa om jag blev glad när jag träffade Maria med bloggen JAG BLOMMAR. Hon är jättetrevlig och har massor av skojiga och annorlunda saker till försäljning. Överhuvudtaget blev jag inspirerad och imponerad av alla duktiga, fiffiga och kreativa hantverkare som finns. Jag rekommenderar verkligen folk som har vägarna förbi marknaden att besöka den, för det är inte en massa "skräp" där, utan riktigt fina grejer! Så här såg "mitt hörn" ut i stugan (väsena i öppna spisen är Evas):



Lilla M pausar lite med Mimmis dagbok:







Kom på att visitkorten jag gjort behövde något att ligga i och jag snabbvirkade en liten korg på lördagkväll:



vilket föranledde att jag fick en ny idé som jag snart ska visa upp, men här ligger visitkorten fint och väntar:


Kommentarer
Postat av: Benita

Vilka fina tavlor du gör :) Grrrr!

2009-08-24 @ 15:25:09
URL: http://chezlarsson.com
Postat av: Maria

Ditt hörn var så fint! Jag blev riktigt fäst vid Grrr... i rött. Men en Hejsan Svejsan skulle också vara fin i tryck. Hoppas att vi träffas någon fler gång! Lycka till med bebben i magen!

2009-08-24 @ 16:02:45
URL: http://jagblommar.blogspot.com
Postat av: Viktoriae.blogg.se - En må bra blogg om självkänsla och positivt tänkande

Sv: Hej och tack så mycket för berömmet gällande designen! :)



Det lät väldigt mysigt! Dina bilder är riktigt coola! Kram

2009-08-26 @ 08:53:51
URL: http://viktoriae.blogg.se/
Postat av: Murjäkk

Gulledejj! KRAM (P.s. fick svärmor att springa och leta dina tavlor men hon hittade inte dig! Beställer via dig personligen istället!)

2009-08-27 @ 15:42:28
URL: http://personalmurjack.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0