Trött trebarnsmamma tänker

Nu är Milli en månad och jag kan konstatera att detta inte är den piggaste perioden i mitt liv. När bebisen sover är Lova vaken och tvärtom, dessutom verkar minsta palten ha ont i magen mellan 23 och 01:30. Halleluja! I mina mörkaste stunder undrar jag om jag någonsin kommer att bli pigg igen, kommer Marko bli pigg, kommer jag kunna bestämma tapeter, kakel, klinker? Och i så fall när? Försöker tänka att var sak har sin tid och acceptera läget. Det blir bättre, det är jag säker på. Och glad blir jag av små tandlösa leenden, blöta pussar och kommentarer som "mamma, jag tycker du fin". Även när det inte känns så.






Kommentarer
Postat av: Mallan

Fika med fröken prickig står inplanerat i kalendern :)

Du får komma hit med de små "skruttungarna" så ska jag vara barnvakt, så får ni vila upp er, LOVAR!!!!!

Kram

2009-12-06 @ 19:49:14
URL: http://www.mormallan.wordpress.com
Postat av: Maria

När jag fick min trea så halvlåg jag på nätterna och ammade och kände att jag aldrig varit så trött i hela mitt liv. Det är ju så när man har flera att man inte alltid kan passa på att vila när bebisen sover eftersom man då måste vara med de andra som är vakna. Och på natten då ska man vara vaken med bebisen när de andra sover. Men som tur är så rättar det till sig såsmåningom.

Fina julillustrationer du gjort!

2009-12-07 @ 08:48:14
URL: http://jagblommar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0