Snark från soffan

Idag har jag hunnit mycket, man gör det när man går upp 5:50 med en vild liten bebis, förstår ni. Jag har slappat i soffan, bytt blöjor, gjort välling, gröt, lunch, mellanmål och bytt några blöjor igen. Jag har också lekt med vildingen, ritat under hennes överinseende som vi kan säga var av den offensiva arten. Lilla L försökte kasta sig över både penna och block och jag gav upp efter mindre än en minut och så pussades vi istället. Eller, jag pussade henne.

Jag har också besökt det lokala "solrummet", det är ett rum inrett i skärgårdsstil med sand, starkt solljus, vind och typiska skärgårdsljud  och så ligger man där i solstolar och lapar ljus - mycket skönt. Jag var där med farmor och faster Sjökapten. De ville nog helst sova men jag ville prata så då gjorde vi det.

När jag kom hem från solrummet var jag tvungen att styra upp resten av kvällen för vi skulle ha matgäster. Vi bjöd på entrecôte och potatisgratäng med beasås, sallad, vin och marängsviss. Mycket vanlig mat, inte det minsta fanatsieggande, men gott. Sällskapet var också trevligt och allt var... trevligt och bra!

Nu ligger M och ser på TV ( = snarkar högljutt i soffan).

Kommentarer
Postat av: moster i söder

Situationen är slående likt hemma hos oss efter en god middag......ska använda handmikrofonen vid nästa gång och spela upp detta fantastiska oljud vid ett mycket lämpligt tillfälle....?

2009-03-01 @ 21:28:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0