Host & snörvel

Ja, då var det även min tur att få influensan. M har haft den, Lilla L har varit febrig, Lilla M har ont i örat ch nu har jag ont i halsen och feber. Jag som tänkt börja motionera just den här veckan! Det får väl bli nästa vecka då. Nu har jag ju tid på mig att bli ännu mer motiverad...

Till råga på allt har jag blivit påprackad en mikrovågsugn av mormor Slottsfröken. Jag gillar inte mikrovågsugnar och är nog den enda jag vet som inte har en. För mig är det lite av en princip det här med mikron, dels är det mikrovågorna som är lite läskiga och sedan är det hela grejen att allt ska gå så himla fort alltid. Hur som helst påstår Slottsfröken att det är synd om M som inte får ha mikrovågsugn och nu har hon alltså bestämt sig för att ge honom sin gamla. Fy Slottsfröken!

Och egentligen, det där om att det skulle vara synd om M för att han inte har någon mikrovågsugn är bara trams. Det hela handlar om att Slottsfröken är pryltokig, hon vill ha en ny mikrovågsugn men kan inte förmå sig att slänga sin gamla, inte ens skänka den till Myrorna (det kanske är för besvärligt?) och då passar det ju väldigt bra att bära den en trappa upp. Ja, jag är irriterad på Slottsfröken. Hon är en som en liten ekorre som samlar inför en kommande lång vinter. Grejen är bara att ingen vinter kommer. Finns det en tom yta någonstans nog ska ni tro att den snarast fylls upp med ett antal "viktiga, livsnödvängiga, oumbärliga" saker. Varenda gång jag träffar Slottsfröken (och det är nästan varje dag det) så säger hon: "man ska aldrig slänga någonting, man vet aldrig när man kan behöva den igen!" och "du tänker väl inte slänga den där?"  Nuförtiden svarar jag inget när hon säger så, jag bara blänger på henne.

Nu är det i alla fall som det är med mikron, men jag har varnat M: om han missbrukar mikron och värmer min/barnens mat i den kommer jag att ta den raka vägen till tippen, bara så att han vet. Han svarade att då skulle han ta min lilla vita dator till tippen men både han och jag vet att det skulle han aldrig göra. Däremot skulle jag verkställa mitt hot.

Nu ska jag bädda ned mig i soffan och vänta på att M ska göra middag - viltskav och potatismos med lingonsylt, mmmm......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0