Boktips - En karta över omöjlig längtan

Nuförtiden tar det lååång tid för mej att avsluta en bok. Jag somnar på tre röda när jag lägger mig, men ibland orkar jag faktiskt läsa, speciellt om det är en sån där bok som man längtar till. En karta över omöjlig längtan av Anuradha Roy, var en sån bok. Det är en roman om en familj som slår sig ned i den sömniga lilla staden Songhar i Indien. Släkten får man följa i tre generationer, från att de varit välbärgade till att de är utblottade och måste förlita sig på någon som är kastlös.

Jag valde boken för att den hade sån fin utsida och för att titeln En karta över omöjlig längtan påminde om en annan bra bok: Karta för vilsna älskanden av Nadeem Aslam, den framsidan är också fin. Dessutom var handlingen förlagd till Indien, vilket alltid känns väldigt lockande. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0