Damernas detektivbyrå



Det är nog på sin plats att jag gör en liten bedömning av filmen: ja, ja tyckte den var bra. Jag såg den med Lilla M (10 år) som jag visste skulle gilla den och med M (man som helst väljer thrillers, action och rysare) och som till min förvåning skrattade flera gånger!

En film har ju alltid svårt att bli lika bra som en riktigt bra bok, det går egentligen inte att jämföra, men det är ju alltid det man sitter och gör. Så lika bra som böckerna var den inte men helt klart sevärd. Den värme och humor som finns i böckerna finns också i filmen, det är en riktig mys-rulle. Jill Scott som spelade huvudrollen var bra och "traditionellt byggd" - precis Mma Ramotswe.

Jag vet inte om det kommer fler delar av serien, men jag hoppas på det och medan jag väntar ska jag läsa den senaste delen: Miraklet på Speedy Motors.


Kommentarer
Postat av: idun

svar: Ja, jag har inte sett nån reklam för den på tv eller så och vi fick se den på en liten biosalong fast de var premier :P Och de var ju inte för att den var dålig. Jag tyckte i alla fall att den var ganska bra :)

2009-05-06 @ 11:42:09
URL: http://uppsalailler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0