Loppisx2 & älgar

Igår, lördag, besökte vi två loppisar, vilket inte är så vanligt - norr om Luleå kryllar det inte av dem direkt. Vi fyndade två saker: jag hittade ett gulligt gammalt fat med blomdekor i pastelliga färger, som jag ska ha här hemma och M fyndade en porslinsho till det tilltänkta köket i stugan. Det var helt oanvänt och från Ifö-fabriken i Bromölla, kul, kul. Jag la inte alls märke till det men M som håller på att utbilda sig till VVS-are såg det så klart och jag konstaterade att han måste fått rörmokarögon helt plötsligt. Vi fraktade det till stugan och tvättade upp det och det såg riktigt fint ut.



När vi åkte hem såg vi två älgar alldeles vid vägkanten och vi lyckades ta några bilder på dem, dock inga mästerfotografier, man blir ju så upphetsad och darrig och zoomar alldeles för mycket när det blir så där spännande...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0