Styrketräning för henne



För ett tag sedan skaffade jag nytt gymkort efter min graviditet, jag anser nämligen att jag är lite väl fluffig för tillfället. Det kändes kul att gå dit och jag gjorde ungefär samma program som jag gjort tidigare. I gymet fick jag syn på magmaskinen och tänkte att "nu ska jag pröva den igen, kanske funkar den bättre nu?" men det gjorde den inte. Den tar visserligen på magen, men jag får ont i ena armbågen och jag känner att jag är för liten för den - även fast jag höjt sitsen till högsta läget. Det var då jag började fundera på hur gymet var utformat. På varenda maskin är en man illustrerad för att visa vilka muskelgrupper som tränas och på korten man fyller i, för att hålla koll på sin träning finns givetvis också en man - på båda sidorna!

Att det är så här tycker jag är trist och är knappast någon idé att kommentera. Kvinnor och män är utformade på olika sätt och borde således ha lite olika utformade maskiner och redskap och träningsupplägg. Som tur är hittade jag en bra bok på biblo: Styrketräning för henne av Elin Sundell. Jag har inte läst hela boken, men kollat igenom alla övningar och läst de inledande sidorna och jag tycker att den verkar bra och den är inspirerande. Man blir liksom sugen på att prova själv och jag ska sätta ihop ett program utifrån boken. Jag tror att jag kommer tycka det är roligare att träna och jag hoppas att jag får lite andra resultat än tidigare.

Kommentarer
Postat av: Ida

tack så mycket :)



hehe okej, jag ska läsa lite om dom på internet då. annars så gilar jag ju deckare ;)

2009-05-06 @ 17:06:03
URL: http://busigabeerta.blogg.se/
Postat av: isabelle

fin blogg



besök gärna min och min kompis blogg!=)

2009-05-06 @ 19:21:16
URL: http://bejjoochmejjo.blogg.se/
Postat av: Jen

Den är bra. Har läst den. :)

2009-05-06 @ 21:55:36
URL: http://jenkanz.blogg.se/
Postat av: Petra

Den boken man kanske ska införskaffa! Är trött på sambons muskelbyggar böcker! :P

2009-05-07 @ 10:03:02
URL: http://petras.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0