Trettiosex hela veckor

...fyra kvar av de fyrtio beräknade. Är jag redo? Känner viss rädsla inför förlossningen, men jag försöker att inte tänka på den detaljen så mycket. Tänker att jag ska "go with the flow" när jag väl är där. Mycket annat går ju faktiskt inte att göra.

I söndags kväll torkade jag ur byrålådan där minstingens kläder ska ligga. Jag och Maya packade upp de små plaggen, pappan i familjen sövde Lova. Jag satte också de plagg som ska med till BB i ryggsäcken, tillsammans med min blodgruppering. En ritual, en mental förbredelse. Nu återstår:

syskonvagn, vilken modell?
bilstol + koppla ur airbag fram
åkpåse med lammskinn i
vinteroverall storlek mini
blöjor, måste med till BB


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0