te ♥ bricka = sant

                                  


Den här brickan har jag köpt på återvinningsmarknaden Kronan i Luleå, för kanske två år sedan, det var en vanlig brun fanérbricka från något skolkök och som rätt snart hamnade i skåpet i hallen där jag sätter allt som jag inte har tid med "just för tillfället". När jag nu öppnade skåpet för att leta något annat, hittade jag den alltså.


                                       

Brickan fick tre lager vit färg och sedan plockade jag fram alla KOBBS teförpackningar jag sparat i en tedoftande skrivbordslåda. Jag klippte i påsarna bara så där på måfå, mätte inte (för det är så tråkigt) och så la jag ut dem på brickan som jag ville att de skulle sitta. Sedan penslade jag baksidorna med väv- och tapetlim som vi hade hemma och klistrade fast på lämpligt ställe. Brickan lackades därpå två varv och nu pryder den mitt skrivbord. Pennmuggar och annat smått och gott står på den (det är praktiskt när man ska dammtorka, bara att lyfta) och utgör det område där dessa saker får vara, istället för överallt. Inhägnat område liksom.

Varje gång jag tittar på brickan tänker jag på en av mina stora kärlekar - TE!



Kommentarer
Postat av: Anna

Snygg den blev! Jag har virkat ballerinakexet, biskvin & dammsugaren på måfå & prinsesstårtamönstret kommer från boken " Virka små amigurumi" av Mia Bengtsson.



Hoppas att du haft en fin dag!

Kram Anna

2009-09-29 @ 21:21:05
URL: http://dagenskreativa.blogg.se/
Postat av: Freja

Det blev ju riktigt snyggt! Jag håller med, Te är gott :) Speciellt vanilj och grönt!

2009-09-30 @ 15:36:27
URL: http://frejalindstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0