Biscotti-bak

Ikväll bakar jag biscotti (mandelskorpor) det är första gången, även detta recept är från Monicas jul-boken. 



Deg med grovt hackad mandel, smör, ägg, socker, mjöl och bakpulver.



Var lite osäker, är ju ingen fullfjädrad husmoder som på förhand vet om allt blir förstört om man smörjer en plåt istället för att använda...



...bakplåtspapper. Endast kartongen kvar i lådan! Grrr. Sånt som händer om man har småstora paltar i huset som gillar att baka.



Tur att man har fina julklappsörhängen på sig då, så att man kan tygla sitt humör.



Tre längder rullas ut och skjuts in i ugnen.



Sen skär man på snedden. Det blir snyggt då.
Sen åker de in ugnen en andra gång på lägre temperatur för att torka och bli knapriga.



Mums!

Kommentarer
Postat av: Therese

Vad duktigt du är, ser supergott ut! Haha, gulligt att använda smör istället för bakplåtspapper, men vad gör man inte;)

Fin knut du har i håret, mitt hår vägrar att göra såna knutar nu för tiden, jag vet inte vad som har hänt. Kanske får testa imorgon igen, på själva nyårsafton:)



Ha ett riktigt gott nytt år! Kram Therese

2010-12-30 @ 20:24:04
URL: http://corneliascloset.se
Postat av: Jenny

Blev de goda? Har funderat på att baka egna men inte kommit mig för att göra det. Hoppas julhelgen varit bra för er! Kram Jenny

2010-12-30 @ 21:01:33
Postat av: Sanna

Mmm ser smarrigt ut! =)

2010-12-30 @ 22:31:41
URL: http://krimskramsan.bloggplatsen.se/
Postat av: Mia

Vilka härliga bilder!Jag blir nästan sugen på att baka ( men bara nästan) Hoppas att vi kan ses framöver. Kanske en prommis och en kopp te på Tornvägen ? Kram Mia

2011-01-03 @ 00:26:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0