mitt nya mantra: NEJ till socker

Idag har jag städat hela dagen, Marko har installerat fläkten, hängt upp badrumsskåp och massa annat som jag inte har riktig koll på. Nu väntar vi på bänkskivor till köket och när de är på plats kan vi faktiskt flytta in! Imorgon ska jag fortsätta med städningen och ta ännu en tur till återvinningsstationen med skräp, skrot och sopor.

Har packat ned Lovas nya badgrejer, hon ska få inviga badkaret. Tror hon kommer att gilla det skarpt! Nu ska jag sova så att jag orkar med allt jag ska göra imorgon.

Och förresten - jag har börjat med GI... det här snacket (det är just vad det är) om att man "rasar" i vikt när man ammar stämmer inte (på mig)! Så, efter två graviditeter tätt inpå varandra är jag faktiskt ganska rund och alltså väldigt motvierad att bli av med överflödet. Ska erkänna att jag är en riktig snaskare. Jag älskar kakor och bullar och tårtor och ostbågar och Cola. Men nu är det slut med det för ett tag framöver. Jag håller på att avgifta mig från socker, idag är tredje dagen och jag tycker att det går bra - än så länge. Tror att helgen blir värst eftersom det är mina i vanliga fall "tillåtna" snaskardagar.

Hej så länge!


Kommentarer
Postat av: Maria

Jag skulle också behöva avgifta mig från socker. Men jag väntar på den riktiga motivationen...

2010-02-18 @ 13:39:07
URL: http://jagblommar.blogspot.com
Postat av: Jenny, Wilma och Örjan

Nu väntar vi bara på ett fullständigt fotocollage så vi vår se hur fint ni har fått det i varje rum. Kram!

2010-02-18 @ 20:10:03
Postat av: moster i söder

Håller med Jenny, är också VÄLDIGT nyfiken på HUR ni har fått till det i huset, kan tänka mig att det är väl genomtänkt och mysigt!

2010-02-19 @ 19:42:36
Postat av: Camilla

hej!



ja du, det där sockret mår man bra av att undvika. I början kan det vara jobbigt eftersom att kroppen har skapat ett beroende, men ju mer man är utan, desto bättre går det. Jag har oxå dragit ner väldigt mycket på kolhydraterna och visst ger det snabbt resultat :)

2010-02-20 @ 15:35:55
URL: http://rosahemmet.blogspot.com
Postat av: Birgitta

Härligt att flyttlasset går snart! jag går också på diet, kör en soppkur och är på min sjätte vecka nu. Bäst av allt är att sockerbegäret är borta. Jag längat bara efter KÖTT!

:-)

Birgitta

2010-02-20 @ 17:15:08
Postat av: Tova

Åh, jag är också totalt beroende av snaskiga grejer. Haha.

Och visst ökar nog amningen min förbränning just nu, men det är ju ändå farligt när jag sitter hemma hela dagarna och det lätt blir att man rycker åt sig kakförpackningen ur skafferiet...

Fasen, däremot var ju graviditeten perfekt på så sätt att jag INTE var ett dugg sugen på socker ;)

2010-02-21 @ 18:58:43
URL: http://www.metrobloggen.se/trasslet
Postat av: Mia

Lycka till med allt! Jag minns känslan när vi flyttade in i vårt hus för si så där 16 år sedan

Kram Mia

2010-02-21 @ 19:06:16
Postat av: Tova

Oj, duktigt av dig! Har tänkt göra samma sak felra gånger, men tycks alltid fallera på nåt sätt :P

lycka till!

2010-03-23 @ 15:12:06
URL: http://www.metrobloggen.se/trasslet

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0