Onsdag i idet

Idag har vi som många andra i det här landet snöoväder och jag är tacksam att jag kan bestämma själv över min dag och slipper gå ut om jag inte vill. Och jag har ju så mycket att göra! På måndag är det första februari och då kan vi flytta in i vårt hus, tänk vad fort tiden gått! Fast vi ska inte det, flytta alltså på måndag, eftersom vissa väsentliga delar inte är färdiga ännu. Typ bad och tvätt. Så vi måste vänta. Och nu längtar jag, det ska bli så kul!

Medan jag väntar på att snön ska sluta falla kollar jag in design*sponge, decor8, DosFamily - ni förstår - jag hamstrar inspiration just nu. Jag vill att det ska bli fabulous hemma hos mig, som Simon och Thomas skulle säga.

Igår tipsade jag ju om anyhow.se och om ni kikade in där lade ni kanske märke till följande citat i deras välkomsskylt: an interior is the natural projection of the soul - Coco Chanel. Det fick mig att fundera... kan det stämma? Vad säger mitt hem om mig? Vad säger era hem om er? Kanske ligger det något i citatet, jag menar, ibland blir man glatt överraskad när man kommer hem till någon för första gången. Jag blir glad om ett hem är, inte nödvändigtvis snyggt, men just personligt. För att det berättar saker om människorna som bor där, möjligtvis om just deras själ. Fast det är klart, ibland blir jag också förbryllad. Som när människor som jag föreställt mig har ett högst unikt och märkvärdigt hem inte visar sig motsvara mina förväntningar. Sen finns det ju andra saker som också säger saker om människor; bilar; kläder; musiksmak; matvanor; bokhyllor; kroppspråk; humor; och sist men inte minst - skor! Och nu när jag tänker efter så läser man av mer via skorna än hemmet. I alla fall när det gäller män.

By the way - det här överkastet skulle jag vilja ligga och snarka på en snöig eftemiddag klockan tre:






från H&M.com

 


Kommentarer
Postat av: Alexandra



så underbart med ett eget hus som man kan (och får) inreda precis som man vill! :D



själv sjukas jag om den vita volangiga filten Ofelia från IKEA

efter att ha sett den användas som överkast i senaste "Drömhem & Trädgård" (sid 27)

2010-01-28 @ 17:43:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0