Ledsna morötter

Det här blev jag glad av: en skärbräda som äldsta barnet gjort i träslöjden. Så len och fin, hon som avskyr att sandpappra, det har hon berättat! Idag skar jag lök på den (ska ha den till grönsaker) men så började jag känna mig lite ledsen. Morötterna som hon bränt in i brädan ser ju hemskt lidande ut. I alla fall den ena. Den andra har sådana där kryssögon man har om man är död, så den lider ju inte längre. Men manipulerar barnet mig? Vill hon att jag ska sluta med grönsaker? Kommer inte på fråga.




Och ett litet P.S. Jag har inte köpt en ny dator. Jag och Maya delar tills vidare. Lägger upp och redigerar bilder med hjälp av Picasa som är ett gratisprogram.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0