Milli-mössa

När jag virkar brukar jag ha flera projekt igång samtidigt, för att inte tröttna. Jag gör något litet och något större och kanske något annat mittemellan-stort. Milli-mössan har jag hållit på med i ca två veckor och nu är den äntligen och lagom till kyligare väder klar.
Mössan är virkad i ett garn av 50% ull och 50% soya. Garnet är mjukt och jättefint men för att det ska vara absolut stickfritt har min farmor gjort ett bomullsfoder inuti (hon är super-bra på att sy, bland annat). Hjärtat har jag virkat lite så där på måfå och sedan tovat till innan jag satte fast det fram på mössan.
Minsta palten Millis mössa: man får skynda sig att prova den på henne, på två röda har den åkt av... Men provning är nödvändig för att resultatet ska bli bra!
Nu sitter mössan på och håller lilla knoppen varm. Puss!

Kommentarer
Postat av: Fröken pyssel

Vilken charmig liten mössa på en söt bebbe!

2010-09-30 @ 10:26:17
URL: http://pysselmama.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0