Pip på burk

Hittade tre burkar som var släta (de flesta konserver är räfflade) och bestämde mig för att tapetsera dem (för ovanlighetens skull.
Har sparat bitar av Mayas tapeter (Pip Studios).
Mät höjden, runt om plus lite till så att tapeten går omlott.
Sen klippa, klippa.
Sen limma limma.
Rulla upp tapeten på burken och limma lite extra på skarven. Låt torka!
För säkerhets skull: lite lack på så att burken håller och går att torka av från smutsiga fingeravtryck.
Nu kanske någon undrar vad jag ska med alla burkar? Jamen, burkar - det kan man aldrig aldrig få för många av.
Här har jag mina egna tänger & skruvmejslar, gummiband och så småpaltarnas köksgrejer!

Kommentarer
Postat av: Therese

Tack så mycket! NU vet jag vad jag ska göra med alla tapetbitar jag har sparat i förrådet som min sambo höll på att slänga...! Grymt bra idé!

2010-09-22 @ 12:10:56
URL: http://corneliascloset.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0