Veckans husmoderstips no. 11

Delegera! En husmoder behöver inte klara allt själv, be någon hjälpa till. I vår familj har Maya, som är 11, spikade uppgifter:
  • tömma diskmaskinen
  • gå med tomma förpackningar och tidningar till återvinningsstationen
  • klippa gräset
När jag bodde hemma var jag tvungen att hjälpa till med en massa saker, vilket jag surade över då, men så här i efterhand är jag tacksam att jag fick lära mig. Så jag tänker på det när Maya morrar över sina uppdrag. Bilden föregicks av ett högljutt ÅÅÅÅHHHHHH!!! Jag har inte tiiiiid!

Lilla hemhjälpens mungipor pekar strax uppåt igen.

Kommentarer
Postat av: Maria

Jättebra! Jag tror att vi överlag har för lite arbetsuppgifter till barnen, och själv håller vi på att stressa ihjäl oss för att hinna allt. Mina barn har som ständiga uppgifter att duka bordet och vika tvätt+sätta in i sina garderober och oftast hjälpa till med städning av sina rum (iallafall plocka grejer och dammsuga)Men de skulle gott kunna göra ännu mer. Ganska orättvist att jag som mamma ska jobba som en tok med allt...

2011-02-08 @ 11:29:48
URL: http://jagblommar.blogspot.com
Postat av: Sanna

Duktig tjej du har! Och hennes rum ser supermysigt ut! =)



Kraaaaam

Sanna

2011-02-09 @ 10:29:23
URL: http://krimskramsan.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0