Fult blir fint



Ett storpack med färgpennor som småpaltarna fick i julklapp, burken är i hållbar plast men inte fin. Perfekt! Jag som längtat efter att få virka ett fodral, det får bli surtäppelgrönt.



Här vilar virkningen medan jag gör annat. Jag utgår som vanligt ifrån min vanliga formel för korgar och fodral.



Virkar på kvällen framför TV:n inlindad i yllefilt.



Sådär, färdigvirkat! Rosa pompomband kommer bli snyggt till.



Prövade att virka fast det, men det blev inte bra. Jag syr fast det istället.



Nu är jag nöjd och glad. Hoppas bara att paltarna inte känner ett alltför stort behov av att rycka bort bollarna. Ska genast börja på ett nytt projekt till köket, för det är ju så kul att göra de här fodralen! Men jag tror att någon här hemma snart kommer tycka att jag går till överdrift.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Snyggt! <3



Kraaaaaam

Sanna

2011-01-07 @ 16:58:55
URL: http://krimskramsan.bloggplatsen.se/
Postat av: Maria

Så smartigt!

2011-01-09 @ 10:24:02
URL: http://jagblommar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0