På skåpet

Vita skåpet i köket, det är heligt och var en av de saker som inte kom på fråga att sälja innan flytten till huset. Jag gillar det skarpt och det är min mormor som har ägt det tidigare (så klart), och då kan man verkligen inte göra sig av med det, för då skulle jag få höra det resten av mitt liv. Hon är sån, vill inte att man gör sig av med saker. 

Förr bråkade vi om det, jag förklarade om och om igen att jag inte kunde spara allt men nu mumlar jag bara något eftersom hon ändå hör så dåligt. Då tror hon att jag sa "garage" eller "förråd" och drar egna slutsatser utan att jag varit i närheten av de orden. Det är en positiv sak med gamla skröppliga öron, kanske det enda positiva. 

I skåpet har vi porslin, servetter, ljus och sånt. Uppe på skåpet har jag grejer som jag använder ofta och som behöver vara lätta att ta fram men inte för lätta att nå för paltarna (as usual).


Den mest frekvent använda av alla mina burkar.

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Vilket underbart skåp, det förstår jag att du inte kan göra dig av med! En fin blogg har du också, blir glad av allt tjusigt!

2011-01-27 @ 17:35:21
URL: http://hallonsemla.devote.se
Postat av: Johanna

Jättefin blogg du har! :)

2011-01-28 @ 21:31:44
URL: http://johannajarl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0