Pennor är bra att ha

Igår var det min städdag och den varade hela dagen eftersom barnen är hemma och sjuka men inte tillräckligt sjuka för att bara vara stilla och inte stöka. Här på bilden har jag tömt korgen som finns i hallen och där som ni ser allt mellan himmel och jord hamnar, skittråkig syssla men nödvändig då och då.


En lämplig syssla för barn när mammor (eller pappor för att vara PK) städar.

Så här är det att vara kvinna, enligt en elvaåring. Hon verkar vara rosenrasande den där damen längst ned.


Kommentarer
Postat av: Sanna

Gillar verkligen dotras serie! Sant många ggr..



SV: Jo "tyvärr" älskar jag ju att fynda och dona..får snart starta butik och sälja lika mycket också.. =) skratt..

Ja jag minns galgarna från min egen barndom och har några som jag fick till mina barn kvar så det är lite extra kul.. =)



Kraaaaam

Sanna

2011-01-25 @ 11:57:39
URL: http://krimskramsan.bloggplatsen.se/
Postat av: Therese

Vilken gullig liten serie! Vi hade en liten diskussion om det där med pojk-och flicksaker idag på jobbet. Jag orkar inte vara så PK... men ja, så klart att pappor ska städa också;) haha



Hoppas barnen kryar på sig snart, kram Therese



(Japp, jag fick lite mersmak för de där dessertglasen nu, så jag håller utkik. Tänker att det kanske inte gör så mycket om man har olika såna typer av glas, same same but different liksom).

2011-01-25 @ 21:23:16
URL: http://corneliascloset.se
Postat av: Maria

Underbart!

2011-01-30 @ 16:18:56
URL: http://jagblommar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0