Tacksam torsdag

Igår hade jag en ledig dag, paltarna sov hos sin farmor och jag var fri att göra vad jag ville. Så vad gjorde jag? Åt frukost (i lugn, ro och tystnad) och läste kokbok till exempel.

Nä, jag gjorde inte särskilt mycket men det var skönt att det var tyst i mina öron. På kvällen när paltarna var hemma igen och i sina sängar lagade jag mat, vegetarisk lasagne bland annat, så slipper jag göra det idag.

I receptet ingick tomatkross, vilken tur! För då blev det en konservburk till i min samling. Änglamarks konserv är bäst, kravodlad och med ett sånt där lock man drar upp med en flärp. Då blir det inga vassa kanter att skära sig på.

När jag var färdig gick jag raka vägen och la mig, diskade inte, för att läsa - Niceville - en bok man inte vill lägga ned i första taget.

En skön dag helt enkelt. Tack gode gud att svärmor inte är en sån självbejakande mappie!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0