Veckans husmoderstips no. 8


Veckans tips är detta, att sluta ögonen en kvart, halvtimme eller varför inte två timmar (det är sällsynta och lyckliga stunder det!) under dagen.
Men kan det verkligen vara ett husmoderstips undrar ni? Jaaarå! För husmodern i dig kommer vakna upp och vara oändligt mycket gladare och effektivare efteråt. Se här själva vad nöjd jag ser ut:

Det här är min favoritplats på dagen när jag ska blunda och när jag vaknar kan jag ligga en stund och titta ut genom fönstret och filosofera över träden och himlen och ljuden som kommer in utifrån.

Mitt bästa tips hittills skulle jag tro.

Kommentarer
Postat av: Catarina

Ett mycket bra tips! En gammal hederlig tupplur/powernap gör underverk! Som jag brukar säga - efter en tupplur börjar dagen på nytt.

2011-01-26 @ 14:54:54
Postat av: Smulan

åh, kan verkligen hålla med dig,det är så härligt att lägga sig en stund på dagen, man sover aldrig så bra som då !

2011-01-26 @ 23:50:56
URL: http://dagliga-smulor.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0