Brrr!

Första skoldagen i årskurs fyra för lilla M och det känns riktigt höstigt och kallt till och med inomhus. Lilla M var ovanligt avslappnad (hon brukar bli ganska uppskruvad när hon ska göra något "nytt"), väckarklockan som ringde halv sju har ingen hört, varken jag, Lilla L eller Lilla M som sover med örat mot den, gjorde någon ansats att vakna. Som tur var hade jag bett M ringa hem efter sju för att kontrollera att vi var uppe. När det ringde undrade jag yrvaket vem som kunde ringa så här tidigt bara för att någon sekund senare inse att det var pappan i familjen som ville påminna oss om att en ny termin startat. Kändes lite jobbigt och trist måste jag erkänna.

Men Lilla M var glad. "Det känns riktigt kul nu" konstaterade hon medan hon gjorde sig fin i blus och kjol och nyklippt lugg♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0