Arbetsrummet

Här, i det gamla pannrummet, kan man sitta och göra skojiga saker, virka, rita eller läsa spännande bloggar...


I den vänstra delen av det långsamala rummet finns mitt skrivbord med datorn (ny äntligen!). Jag blir galen när alla sladdar som hör till kamera, mobil, hörlurar, laddare bildar ett ormbo i någon korg. Därför hänger de nu prydligt och fint på krokar som jag hittade i just det här rummet när vi flyttade in...

 

Anslagstavlan hängde i hallen när vi flyttade in, med rosa färg blev den fin! Nu härbärgerar den "att-göra-lappar", foton på de jag gillar och andra bilder som inspirerar mig.

 

 

Jag gillar formen på de här krokarna. Förutom att de är praktiska ser de ut som en glad mustasch...

 


Mer sladdar...



Ovanför skärmen finns magnetlister. Där ska VIKTIGA saker hänga, sånt man inte bör/får glömma...

 

I fönstret pågående bollprojekt...

 

 

Och en orkidé som blommar så fint. Knepet är att missköta den...

 

 

Mitt andra bord, mitt emot det med datorn. Här kan jag sy, virka, rita. Utan att behöva plocka undan. Så här som det är nu på bilden är det sällan och aldrig, bara när jag just dammtorkat.

 

 

I två stycken Billy bokhylla från IKEA får mycket plats; pärmar, böcker, papper, pärlor och väldigt dammfritt är det. Dessa hyllor har hängt med oss ganska länge. Ett bra köp!

 

 

Det var allt, just nu iallafall. Resten av rummet ska jag fota när det inte längre ser så sorgligt fult och rörigt ut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0