Att-göra-inne

Det är nog ett vårtecken när jag åter är igång med mina inomhus-listor. De brukar inte vara populära hos Marko, jag tror att han inte vill ha allt så där i en klump. Därför brukar jag portionera ut uppgifter lite lagom. Men det här ska göras i alla fall.

  • Våran FRUKTANSVÄRT tråkiga och opraktiska hall ska fräschas till:
  • Golvet i gången mellan garaget och huset (?)
  • Trappan ska målas
  • Golvet i hallen och köket ska bytas ut. Det är FRUKTANSVÄRT det med, jag blir näst intill deprimerad när jag ser det. URK!
  • Garaget. Som det är nu är det hopplöst, dålig förvaring, dammigt, omålade väggar, tak och golv.

    Här är några bilder som jag tagit nu när jag städar:





    Ytterdörr och innerdörr ska målas.



    Har målat provisoriskt vitt där vi hänger kläderna, det var mörkgrönt tidigare.



    Väggarna bar gröna och storblommiga, jag rev tapeterna för att inte få en inbillad LSD-tripp vareviga dag. Kolla in dem här!



    Mosaikgolvet är orginal och kallt, men vi gillar det så det ska vara kvar.



    Och då har jag tänkt utgå ifrån de färgerna här i hallen: gult, ljusgult, blått, svart och så vitt såklart. Men hur? Jag filar på det!



    Det förhatliga golvet. Big URK!



    "Gången" till garaget, till vänster mayas rum, till höger tvättrum, båda dessa rum har svarta golv, så en svart klinker här blir det nog.
Listan kommer säkert bli längre eftersom, men de här sakerna är närmast i tiden just nu.
Och så ska jag ha kul och vara lycklig!

Kommentarer
Postat av: Therese

ÄLSKAR listor! Det är då jag får saker att hända;) Vi har precis målat en innerdörr också, går ganska snabbt när man väl sätter igång. Bara rolla på, låt torka, vända, rolla igen, klart! haha



Ha en skön helg och lycka till med dina projekt:) Kram Therese

2011-04-08 @ 11:00:33
URL: http://corneliascloset.se
Postat av: Eva Blomkvist

Hej.



Vad fina grejer de gör o vilka härliga ideer du har. Jag lovade min syster att söka reda på sidan där du beskriver hur du gjorde din sänggavel, som du klädde i ett tyg köpt frän IKEA. Dessvärre så hittar jag inte sidan. Blir jätteglad om du kan skicka länken så trycker jag ut den till henne.

Själv gör jag också diverse, men först o främst tillverkar jag porslinsdockor o keramik(formgjuten)

Några problem med sysselsättning finns inte.

Kram/Eva

2011-10-26 @ 12:35:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0