...och skjuts in i ugnen

Idag har jag bakat "Solskensbulle" ur systrarna Eisenmans nyaste bakbok Sommarens söta.


Egentligen räcker det med att titta på bilderna i boken för att ens sötsug ska bli mättat, men det är ju faktiskt trevligt att ha något att ta fram ur frysen. Hur som helst var receptet väldigt enkelt, ett vanligt bullrecept med hemgjord vaniljkräm som man smetade på innan man satte in den i ugnen.



Två stora plåtar blev det och det var minimalt ansträngande och ändå massor med bulla. Yummi! tyckte Lilla L♥




Bild på kokbok: metrobloggen.se

Kommentarer
Postat av: Viktoriae.blogg.se - En må bra blogg om självkänsla och positivt tänkande

Sv: Hej! Förlåt för mitt supersena svar, men jag har haft fullt upp med annat.. TACK för dina kommentarer! De värmer verkligen att läsa, jag blir oerhört tacksam över att du tar dig tiden att skriva vad du gillar med min blogg.. TACK!



Och den solskensbullen såg riktigt smaskig ut! Du har inte lust att bjuda?;) hihi kram

2009-08-31 @ 10:12:28
URL: http://viktoriae.blogg.se/
Postat av: Tova

Åh, den där boken har jag länge velat ha :D

och receptet du bakde såg riktigt smaskigt ut... mm... inget går upp mot hembakat fikabröd ;)

2009-09-04 @ 16:11:50
URL: http://www.metrobloggen.se/trasslet

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0