Snällhet är underskattat?

Ja, det börjar jag fundera över när jag ser "halv åtta hos mig" på TV4. Jag vet att det är en tävling, jag vet att det är ihopklippt och vinklat som det alltid är i "realityTV", jag förstår om man vill göra programmet lite mer spännande genom att be deltagarna vara lite kontroversiella. Men ändå. Måste man vara elak och taskig bara för att man är med i en tävling?

Jag tänker på den där juristen speciellt... "ojojojoj!! utropade han entusiastiskt när han fick mat eller klev in genom någons dörr för att när han var ensam med kameran totalt såga allt och alla. Fy! Man kan faktiskt ge kritik på ett konstruktivt sätt, men då krävs lite ödmjukhet och känsla för människor. Men kanske spelade han bara en roll och överdrev HELA tiden, för så där kan väl ingen vara? Eller? Det blev nästan pinsamt att se på, annars brukar det ju för det mesta vara ett trevligt program. Ja, inte sådär mystrevligt som Go´kväll (gääääsp zzzz), utan mer lagom....

Eller så ligger förklaringen i att jag ä från Norrland och att ja´ int fattar sånt där fint Stockholmstugg, jag häng int rikti mä?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0