Datasnillet

Man kan säga mycket bra saker om min käre partner, min levnadskamrat, min framtida make (om jag får bestämma), men bra på att fixa med datorer är han inte! Nu ikväll har jag känt mig ganska så redo att strypa honom, för alla våra fotografier, teckningar, recept, allt jag skrivit o.s.v. är fullständigt borta från datorns hårddisk. "Jag har inte gjort något! Jag bara... Men det kan väl inte vara det som..." Allt han sa började med de orden och jag ville bara gråta, men istället fräste och svor jag åt M. Nu hoppas jag på ett mirakel, vi ska testa med ett återställningsprogram och funkar inte det, så får vi skicka in datorn på restaurering. Det kostar väl runt 1000-lappen och roligare kan man ju ha för de pengarna. Som att gå ut och äta hela familjen och gå på bio...

Som vi gjort ikväll, fast utan bio, vi hade ju lilla L med oss. Allt var gott och trevligt och till desserten tog jag sherry (!). Jag tänkte att nu jäklar ska jag testa något som jag inte gjort förut och då får det bli det där tantdrickat. Först kände jag mig lite generad att jag skulle beställa det, men sen tänkte jag att jag skulle slå ett slag för alla sherrytanter och tanter överhuvudtaget. Det är inget fel med att vara tant! Jag utannonserade först för de vid bordet att "jag ska ta sherry!" för att se reaktionerna, liksom för att göra mig lite för-generad så att jag skulle slippa bli det när jag beställde på riktigt, men de sa inget specilellt. Sen när jag gjorde den riktiga beställningen till servitrisen så visste hon inte vad det var... hon såg frågande ut så jag sa "alltså drickat sherry..." "Eh, jaha... jag vet inte om vi har... har vi det?" Åååhh, det verkar som om ingen dricker sherry för jag fick läsa upp för henne ur menyn: "Sherrry A-nånting 6 cl 36 kronor" läste jag.

Jag tror att jag prövar något annat nästa gång, kanske någon god likör, eller whisky. Nu ska jag gå och lägga mig för jag är faktiskt trött för en gångs skull, och så ska jag be en liten bön om att jag får tillbaka alla fina bilder som fanns på datorn. Och vid första bästa tillfälle ska jag också köpa en extern hårddisk som jag ska gömma på ett säkert ställe för M. Nu har han DATORFÖRBUD!!

Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0