Tidsoptimism

Hemkommen från stugan nu, vad skönt det är att få komma hem och vad skönt det är när jag kommer till stugan också och luktar på havsluften?! Lite splittrad blir jag faktiskt av att ha två "hem". Från början var det tänkt att vi skulle vara i stugan hela sommaren och bara åka hem för att handla och vattna blommor, men så blir det nog inte. Jag tror att jag vill vara hemma mer, kanske halva veckan, också för Lilla Ms skull. Hon vill ju träffa sina kompisar.

Bastubygget har i alla fall kommit igång ordentligt, vägg- och takpanel är satt, dock är det mesta gjort av snickaren. Jag och M har kommit fram till att M är en mycket positiv tidsoptimist, som tror att dygnet har minst 48 timmar. Detta har även farmor komit på och har därför anlitat snickaren lite mer än vad det var tänkt. Men fint blir det! På måndag ska ett filmteam från Byggmax komma och FILMA farmor och snickaren. Eventuellt kommer de att medverka i en reklamfilm för Byggmax. Ska bli kul att se! Själv kommer jag att hålla mig i kulisserna, om jag inte till och med flyr fältet. Jag är ingen linslus!

Fast lite har M ändå hunnit göra på bastun och jag har hjälpt honom att spika panel, dessutom fick vi återigen ovärderlig  bygghjälp från Lilla L:








Kommentarer
Postat av: Murjäkkäkk

Åhhhh, vad fina ni är! Vilket mysigt ställe!

2009-06-24 @ 10:34:19
URL: http://personalmurjack.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0