Twiggy blir ansatt av frågor



- Såg du? viskade Kerstin.
- Vadå? Bubblan? undrade Twiggy.
- Neej, han killen som var här nyss! Såg du inte?
- Nej. Vadå?
Kerstin himlade med ögonen.
- Jag vet att du såg honom! Du låtsades bara läsa, vem är han?

Kerstin tittade ingående på Twiggy, granskade henne uppifrån och ned, la huvudet på sned och sa uppfordrande:
- Berätta!
- Jag känner honom inte, sa jag ju. Har du inget bättre för dig - som att jobba? fräste Twiggy.
- Du är skittråkig, vet du det? Som en gammal skalbagge som bara vill sitta och glo i någon gammal, knastertorr bok! Nu ska jag ha friskvårdstimme. Vi syns!

Kerstin stängde dragkedjan till sin gröna sportjacka, blåste en ny stor bubbla och marscherade ut.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0