Baby surprise!

Jag har alltid undrat hur en del kvinnor varit gravida och inte veta om det. Har ju läst om kvinnor som föder i flygplan och om kvinnor som klagar på magsmärtor och sen helt plötsligt ploppar en liten bebis ut. Mycket märkligt har jag ansett och slukat sådana historier med fascination.

Och surprise, surprise, ibland tar livet oväntade vändningar och man inser att mot naturen har man inte mycket att komma med. En hel vecka har jag gått nu och grubblat, oroat mig, känt tillförsikt ena stunden för att i nästa stund drabbas av en förlamande känsla av att inte ha kontroll.

Så blir det då äntligen måndag morgon 8:30 och jag får äntligen komma till gynekologen, och som tur var var det en kvinna den här gången  - Peppi - hette hon. Jag förklarade för henne hur saken låg till och sedan fick jag klä av mig och hoppa upp i stolen. "Lite längre fram" sa hon (det säger de alltid) och hon kände och tryckte på magen och gjorde ett vaginalt ultraljud och konstaterade att "det är för stort, jag får ta det från andra hållet" och redan där avgjordes saken. På skärmen såg man en liten hand som vinkade, ett hjärta som pickade och jag tänkte att det blir nog bra det här också. Jag har snart gått halva tiden - utan att märka det - och i november ska vi alltså ha barn igen, absolut inte planerat, men välkommet.


Kommentarer
Postat av: Lennart

Stort Grattis !!!!

2009-05-25 @ 23:56:52
Postat av: Murjäkk

Nämen guuuud så underbart! Åh vad kuuuul! Åh vad roligt! Jag blev så glad när jag läste det!

2009-05-26 @ 09:02:47
Postat av: Camilla Brun

GRATTIS!!!! Åh vad roligt, upptäckte ju i v.16 att jag var gravid med Lina.

Kramar i massor!!!!

2009-05-26 @ 10:55:11
Postat av: Mia

Oj vad jag blev paff när Maya ringde till Saga för att berätta att ni skulle bli fler...Det kommer nog att bli en mkt speciell bebis. Jättegrattis och en kram till er alla/ MIA

2009-05-26 @ 19:13:54
Postat av: Toviis

Men grattiis hälsa stora M från mej ..

2009-05-27 @ 18:27:26
Postat av: Freja

GRATTIS! :D

2009-05-27 @ 19:30:54
URL: http://frejalindstrom.blogg.se/
Postat av: VIKTORIAE - Bloggen om självkänsla och annat!

STORT GRATTIS!!!

2009-05-28 @ 11:30:30
URL: http://viktoriae.blogg.se/
Postat av: Sandra

Grattis, vad kul och vad häftigt att du inte märkt något, det var verkligen meningen att det skulle få komma en till liten till er familj då!!

Vi har 18 månader mellan våra yngsta tjejer :)(som vi planerade) och det är toppen.

/Sandra i Kalmar

2009-05-28 @ 13:27:54
Postat av: moster i söder

Grattis! Va kul att du går ut med nyheten så här, så hela Sverige kan lyckönska er! Kraaaaaaaaaaam!

2009-05-28 @ 19:50:43
Postat av: Jenny och Örjan

Håller på att trilla av stolen när jag läser din blogg. KRAM !!! Grattis till er alla. Det kommer bli toppen eftersom du redan är en kanonmamma. Häsa alla. Vi kommer kanske förbi några minuter på lördag.

2009-05-28 @ 20:21:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0