Dataförbud

Nu sitter jag här framför datorn, efter mitt dataförbud. Ja, du läste rätt  -dataförbud. Det är jag själv som gett det till mig själv för att jag behövde pausa och göra något annat. I flera veckor hade jag hållit på och läsa och fundera och lära mig om hemsidor, domännamn, webhotell, HTML, CSS och allt annat. Jag märker själv hur jag har en tendens att göra för mycket, sikta in mig på en sak och sedan bli helt uppslukad av det. När jag gick på högskola och läste till lärare gjorde jag just så här, fast i flera år och det slutade med att jag blev sjuk. Idag vet jag bättre och känner mig själv bättre så att jag hinner stoppa mig själv.

I helgen har jag istället för att sitta framför datorn:

  • Tagit en eftermiddagslur på tre timmar
  • 'Sett "Mermaids" med Cher, det var länge sedan sist, kanske femton år. Märkte hur mitt perspektiv var ett helt annat. Då, för femton år sedan var jag storasystern (Winona Ryder), nu var jag mer mamman (Cher) fast ändå inte...
  • Sett halva "Panic Room"
  • Sett hela "Da Vinci-koden"
  • Bakat
  • Sytt
  • Varit ute
  • Varit på restaurang med familj och goda vänner: "Asian Kitchen" i Luleå  - gott!

Men nu är det ny vecka och nya tag och jag ska nog inte ha dataförbud igen förrän på fredag - tror jag.


Kommentarer
Postat av: Bloggen om självkänsla & annat tänkvärt - Viktoriae

Sv: Tack!:)



Vad bra att du har givit dig själv datorförbud. Det är inte alla (inkl. mig själv) som kan göra det.. men jag känner igen mig i det där med att bli uppslukad, speciellt om jag jobbar med en ny design till bloggen.. eller överlag. Är ju arbetslös så det blir tyvärr mycket sittandes framför datorn :/

2009-05-13 @ 12:38:04
URL: http://viktoriae.blogg.se/
Postat av: Theres

Du är fantastisk och klok! //Theres

2009-05-13 @ 22:37:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0