Anslagstavlor

I somras köpte jag två ganska stora ramar på det lokala loppishuset Älvhäxorna. De var riktigt billiga, 20 kronor styck, dock lite skeva och spindelvävsklädda. Jag tänkte att de skulle få bli anslagstavlor/magnettavlor.

Jag målade en ram rosa och en svart. Marko skaffade masonitskivor som målades med magnetfärg. Tyvärr var magnetfärgen för gammal och det förväntade resultatet (magnetisk masonit) uteblev. Vad göra då? Hade ingen lust att köpa ny, dyr magnetfärg. Kom istället ihåg att jag hade magnetlister i förrådet. De plockades fram och målades i samma kulör som väggen de skulle sitta på och de målade ramarna fästes helt enkelt över listerna som en enkel inramning. Och det blev fint det med, tycker jag!









Rosa ram i köket: matlistor, gympaaktiviteter, foton, recept mm får plats!



Svart ram i Mayas rum: läxpapper, teckningar och så en bild på saknade Rosa Rosen (alltså katten).




Kommentarer
Postat av: Maria

Fint!

2009-10-13 @ 21:47:30
URL: http://jagblommar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0