Helgens aktiviteter


Hann knappt säga ordet" helg" så var den över. Det är så när man har många projekt på gång. Jag antar att jag håller på att "boa", kvinnor gör ju det innan de får bebis. Det ska fixas och piffas och göras om, nästan som om man var en slags fågel. Fågelpappan hjälper också till med grovgörat. Med att måla, skruva ned, skruva upp, bära. "Suck!" Hörs då och då från honom, fast det låtsas jag inte om. Har man fått bra idéer kan man ju inte ignorera dom, liksom. Dessutom finns en anledning till, förutom fågelmammasyndromet, men det får ni se senare.

Bonus till mig som tog tag i att måla listerna som ska sitta runt elskåpet i trappan... som vi målade i JULI. Så himla typiskt att man sparar dom godbitarna. Alltid ligger det någon list och skräpar och skaver i en. Nu ska de sättas upp också, det mest effektiva vore att placera dem på trappstegen med spikarna uppåt så att man inte kunde gå där utan att kliva på dem. Hoppas att vi inte behöver dra det så långt.


Kommentarer
Postat av: Tova

Hihi, javisst är det komiskt, nästan alla tycks ju pyssla en massa hemma eller flytta till nytt, när de väntar barn ;)

själv håller min pojkvän på att renovera den nya lägenheten för fullt. vi kommer att flytta till större om några veckor, vilket känns som en underbar nystart innan bebben kommer :)

hoppas du har en skön tisdag!

2009-09-22 @ 13:19:12
URL: http://www.metrobloggen.se/trasslet

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0