Jag boar därför finns jag

Pysslandet fortsätter, även den här helgen. Små saker som jag samlat på mig och som jag "tänkt" ska få en särskild plats eller användningsområde har åkt fram för att färdigställas. Tyvärr blir det lite svårt att röra sig i lägenheten under tiden, vilket får mig att längta och önska hett efter ett arbetsrum. För nu är hela köksbänken belamrad med målargrejer, sängknoppar och brickor. På köksbordet ligger två ramar som Lilla M ska ha och som ska torka. I vardagsrummet ligger sidorna till Lilla L:s säng som hon fick till ettårspresent av gammelmormor. De håller också på att målas. I hallen finns ett stycke skåp och ett skrivbord... som också ska få ny färg. Det är helt jättebra att alla dessa saker blir färdiga, men jag blir också lite nervös när jag märker att ju mer jag färdigställer, desto fler idéer får jag, vilket betyder mer jobb och en aldrig städad köksbänk!


Dessutom gör mina projekt mig stressad och när jag går och lägger mig och slappnar av märker jag att jag har hjärtklappning. Och då är det omöjligt att sova. Kanske är det för att jag vet att när minsta, nya bebin kommer till oss blir det inte mycket gjort på några månader, kanske ett halvår. Så därför måste jag göra allt nu! Men oj, hoppsan, nu låter jag ju lite smått hysterisk, som jag far fram, och hjärtklappning tänker ni, det är ju INTE bra! Nej, det stämmer, men jag har faktiskt kommit på en lösning. Hypnos eller meditation i hörlurarna när jag ska sova gör susen. Jag startar sessionen och hinner till "now relax your toes" och sen vet jag ta mig sjutton inte vad som sägs. Lika effektivt varje gång, jag lovar!

 


Kommentarer
Postat av: Maria

Hej Prickig!

Jag känner igen det där med att vilja hinna en massa innan bebbe ska komma till världen. Men egentligen skulle man kanske mest behöva vila sådär på slutet. Men ofta är det som om man plötsligt fått mer energi när det närmar sig.

Smart hållare till knoppar som målas!



Nu har jag också gett mig in i affisch-branschen. Får se hur det går då....

2009-09-27 @ 08:01:19
URL: http://jagblommar.blogspot.com
Postat av: Nostalchic

Oj vilka projekt. Duktig du är, själva gravidboandet brukar ju sätta fart på en. Vilken fin blogg du har.



Kram!

2009-09-27 @ 08:36:29
URL: http://beyondsizes.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0