Putsa, putsa

För det mesta tycker jag att det är kul och bra att vara vuxen och ha eget hushåll. För det mesta. Men inte när jag ska putsa fönster och stryka gardiner. Det är verkligen urk! Och jag vet inte varför, för jag gillar att stryka annat, men inte gardiner, nej tack!  Men nu är det gjort och jag och M har delat på fönsterputsningen. Han fick ta de farliga och jag tog de som inte involverade stegar och höga höjder. Jag strök gardinerna och han hängde.

Herregud! Vi låter ju fruktansvärt jämställda, märker jag. Men oroa er inte, det var bara idag. Alla andra dagar är vi ganska stereotypa. Han ser sport, jag virkar. Han borrar och skruvar, jag pekar. Han lagar det som är trasigt, jag tackar. Han slänger (om jag har tur) sina kläder i tvättkorgen, jag tvättar. Ja ungefär så. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0