Universum, please!

Så! Nu har jag kikat igenom alla favvo-bloggar och blivit så inspirerad att jag snart spricker. Jag tänker: "När jag får ett eget hus ska jag göra något liknande. Jag ska också tapetsera med häftig/rolig/färgglad tapet och göra fiffiga förvaringslösningar" och sen går jag in på hemnet.se för att se om det finns några hus till salu idag då. Ja, de finns, men inga jag vill ha. Eller, jag skulle kunna ta ett av dem, men jag får inte för M för taket läcker så det regnar in när det ja... regnar. Och det orkar vi inte med. Skulle bli så jobbigt. Synd.

Men medan jag väntar på att "mitt" hus dyker upp, sorterar, rensar, slänger, paketerar och inventerar jag, så att det ska vara lätt den dag jag flyttar. I vår hall har det stått flyttkartonger i flera veckor nu och alla som kommer frågar "ska ni flytta?" och mormor Slottsfröken säger "flyttar ni i smyg, eller" och så tittar hon inträngande på mej för att se om jag gör det. "Neej, jag sorterar och ordnar" säger jag.

Åååh, jag fattar inte. Varför gör universum så här? Snälla sänd mig ett hus! Så att jag kan göra så där kul och fint som andra gjort. Och ge mig en tvättstuga också.

Några av alla inredningsbloggar jag gillar:
Fixa & dona
Room & Serve
Chez Larsson
Rosa Hemmet
Ellas Inspiration
Inspiration & design

Ja, nu ska jag fortsätta här med det jag tänkt göra hela dagen, nämligen scanna & kopiera alla stick- och virkrecept jag vill ha ur alla femtielva böcker som ligger på vardagsrumsbordet. Ingen annan i hela kommunen kan låna någon sådan bok eftersom samtliga är utlånade till mig.

Kommentarer
Postat av: Bobbido

Hej! Jag vaknade imorse eller närmare sanningen i förmiddags o va sugen på kantareller. Så ja googlade spontant på kantareller bromölla :) och tryckte på en länk där fanns det ett recept på kantareller med Tagliatelle och babyspenat.. jag la till lite creme frachie (ekologisk) :) och pepparmix, parmesan, örter. Gjorde en sallad med feta, avocado och soltorkade tomatisar me och det blev otroligt gott.. sen kikade ja vidare på bloggen ja hittat receptet på och fann att den som hade bloggen även hade en inredningsbutik i Åhus och på nätet, finns länk på sidan ja la till ovan.. Kolla upp det tycker mycket av grejerna är i din stil och dina tavlor hade passat in där perfekt. Gav även din adress till bloggarinnan och tackade för receptet..



Iaf de va kul o göra något me mamma även om hon försvann ganska snabbt o ja fick stå o skrika hoho o Hallåååååå tills hon hittat tillbaka. Först visslade jag men då hittade hon bara bilen som var på precis motsatta hållet från var jag stod :/.. Men efter att omsorgsfullt letat i någon timme så hade vi fått ihop 6 st värdiga kantareller.. Mamma sa: ja men då blir de två var o ja tyckte att de var knappast lönt, så ja sprang in och fyllde på ett par nävar på ica istället, 26 kr kostade det och var lagom mycket tror nog man är ganska dumsnål ofta när man inte kan betala det för något så gott.



Nu ska ja leta internatskolor sen läsa Leva med glädje. Ha de fint så hörs vi, Mamma hälsar, Kram!

2009-09-05 @ 20:08:07
URL: http://carlssonkarlsson.blogg.se/
Postat av: Anna

Men tack bobbi. Vad bra att du inte tappade bort stackars mamma alldeles i skogen och nu får du en guldstjärna för den ekologiska creme fraichen. Kram!

2009-09-05 @ 21:32:28
URL: http://frokenprickig.blogg.se/
Postat av: dagenskreativa

Titta gärna in på min pyssliga blogg för tips & inspiration!



Kram Anna

2009-09-08 @ 01:37:49
URL: http://dagenskreativa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0