Söndag men inte i Äppelviken

Kommer ihåg att jag för några år sedan skrev en arg och indignerad dikt(!) om ett inredningsreportage i Hus & Hem där en familj i Äppelviken julbakade. Jag blev störtirriterad på den polerade och skjortklädda pappan som bakade med sina ungar i lite lagom mjölstänkt förkläde. Jag pekade och visade för alla som råkade vara i närheten: "Titta här! Hah! Som att det är på riktigt! Säkert fotografen som puffat mjöl på honom! Och ingen förstod min upprördhet, ingen annan brydde sig.

Idag var det så hemma hos mig. Vi bakade. Jag och Marko gjorde degen tillsammans, han rörde och jag hällde. Sen jäste degen medan småbarnen sov. Sen bakade vi ut, jag och barnen, och Marko lagade mat och hjälpte oss med plåtarna. Så idylliskt! Sedan fikade vi också till skenet av två tända ljus i adventsstaken. Precis likadant som i tidningen. Fast utan skjorta och inte i Äppelviken. 

En perfekt söndag helt enkelt. Bortsett från det där lite ruttna päronet i fruktskålen då, som råkade komma med i bild. Attans!

Kommentarer
Postat av: Maria

Kul att läsa! Inte ofta det blir sådär genomidylliskt. Jag tycker att det nästan alltid är så när man ska familjemysa och anstränger sig - att någon är sur, ledsen, arg...Så det där ruttna päronet behövs nog=)

2010-12-11 @ 10:27:57
URL: http://jagblommar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0