Grädde på moset

De senaste två veckorna har varit jobbiga, har känt mig trött, krasslig och helt slut. Mitt tålamod har inte varit det bästa och då kändes det här lilla missödet som grädden på moset. Lova eldade upp en kudde i vår relativt nya soffa som då också blev förstörd. Och mitt fel var det också eftersom jag lämnat framme tändstickorna.
Tror Marko var så lättad att det inte var han som var den skyldige att han fick ett upprepningsticks och kunde knappt sluta påpeka vem som gjort det hela möjligt. Och illa luktade det. Suck.
Men sen hade vi kul på kvällen - var bjudna på kräftfest i vänners fina nyutbyggda hus. Det var kul och soffan var glömd efter ett glas vin eller två...
Lova är övertygad om att fönsterskrapan skall göra soffan som ny igen...

Kommentarer
Postat av: Maria

Har en liten fundering om er soffa. Jag har nämligen också sneglat på en liknande, vit skinn från IKEA (är det den ni har?). Men jag tvekar då jag tänker att den ska bli smutsig lätt, t ex av jeans som torrfäller. Vi har nämligen en vit tygsoffa idag och den får jag tvätta jämt! Så till min fundering: är den lätt att torka av?



/Maria

2010-10-07 @ 11:39:55
Postat av: Fröken Prickig

Hej Maria! Ja, soffan är från IKEA (Karlstad) och den är lätt att torka av, dock får man ju vara lite nervös för nya jeans, tuschpennor, bläckpennor och ketchup (som lämnar spår!!) och säkert en massa annat. Annars är den jättefin och framför allt skön att sitta i eller sova på:)

2010-10-09 @ 19:15:16
URL: http://frokenprickig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0