En punkt

När jag har mycket jag vill hinna med har jag lätt för att bli desorienterad, då hjälper det att skriva en lista över det som ska göras - i alla fall är det en hjälp för mig. Sen kan man stryka punkt för punkt och känna sig duktigare och duktigare ju fler punkter som blir kryssade.
Här är en punkt: märkning av pelargonior. När jag gör sånt här blir jag så glad på mig själv. Jag har tänkt i förväg, planerat och organiserat. Jag vet att jag kommer att uppskatta det när blommorna ska planteras ut igen, då vet jag vilken färg de har och det blir inte fel kombinationer. Gäller bara att hålla dem vid liv över vintern och inte glömma att vattna... så att märkningen inte varit förgäves. Och ja. Det bor en liten tant i mig!
Tejpbitar på grillpinnar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0