Inspirationjsinjektion

Eftersom jag är utan man på veckorna är matlagningen upp till mig - alltid! Och är det något jag avskyr så är det att äta samma, samma hela tiden. Fy vad tråkigt. Och ibland tycker jag också att det är tråkigt att laga mat - och för att råda bot på det har jag bestämt att husmodern i familjen ska få en ny kokbok varje månad! Ha! I alla fall ett litet tag framöver. Först ut är Husmorsorna av Emma Hamberg och Anette Rosvall.
Har inte lagat något än ur boken, men läst har jag i alla fall och den är underhållande, med roliga och bilder och anekdoter. Det räcker för att min inspiration ska återkomma och det var ju det som var tänkt.

Kommentarer
Postat av: Therese

Har ett enkelt tips om du gillar haloumiost?

Ta en kycklingfilé, gör ett snitt och lägg i en bit haloumi. Linda bacon om filén, stek så den får lite färg. Lägg i ugnssäker form, häll i lite kelda med smak, typ tomat ocg basikila. I ugnen ca 15 min. GOTT!!

2010-09-12 @ 21:20:45
URL: http://corneliascloset.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0