Veckans husmoderstips no.2

Tänkte testa en ny variant av att få saker och ting gjorda; en to-do-burk! Här nedan är en burk, i den finns lappar med "uppgifter". Tänkte att så fort jag känner att jag har lust att få något gjort sticker jag ned handen i burken och tar upp en lapp, läser och gör sedan det som står. Känns just den uppgiften tråkig just då tar jag bara en ny lapp!
Har sett att en del gör på det här sättet, det verkar lite... oplanerat planerat. Mitt vanliga sätt är listor, men nu är det alltså dags för ett nytt grepp. Vad tror ni? Är det här ett bra sätt? Känner mig lite osäker på det faktiskt. Man förlorar känslan av kontroll när man inte ser vad som står på lapparna.
Fast ibland kan det vara en bra övning att släppa på kontrollen (på ett kontrollerat sätt) om man har en tendens att gå till överdrift med sitt kontrollbehov.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Låter som en toppen ide, kanske något man skulle försöka sig på.. =)



Kraaaaam

Sanna

2010-09-21 @ 19:28:50
URL: http://krimskramsan.bloggplatsen.se/
Postat av: Therese

Jag är också fast i to-do-list-träsket, senast idag la jag till rensa i köksskåpen på "att-göras-i-höst-listan". Men jag tror jag överger den till förmån för lappsystemet, och lapparna kommer jag snart kunna lägga i en nytapetserad konservburk ;)

2010-09-22 @ 12:12:51
URL: http://corneliascloset.se
Postat av: Maria

Du är rolig! Släppa kontrollen med visst mått av kontroll...men man vet ju aldrig - någon kanske smugglar ner en lapp med något okontrollerat =)Fast det vore ju ganska kul om det var så...

2010-09-22 @ 15:54:38
URL: http://jagblommar.blogspot.com
Postat av: Catarina

Som Familjen Flax i tidningen Lilla Fridolf. Mannen i familjen, Max, hade en jobbkruka som hans fru lade små lappar i...:)

2011-01-26 @ 14:57:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0