Att skriva i


Bor ju på landet-långt-bort-från-stan och har långt till närmaste pappershandel, men var i desperat behov av ett block. Alla mina var slut  och den senaste veckan har jag skrivit saker på öppnade kuvert. Tanken har slagit mig att man skulle kunna spara alla kuvert man får och skriva på dom (miljövänligt), men det blir så ruffsigt och sådan oordning, för att inte tala om fult! Så det går inte.
Hur som helst, utan block kan jag inte göra mina listor på ett adekvat och för mig lättillgängligt sätt! Köpte ett block i mataffären i alla fall, som inte var det minsta inspirerande:



Tog fram lådan med bilder som jag samlat.

På lördagar får man absolut äta prickar!

Mäta.

Klippa.

Limma.

Pilla till vid spiralen lite.

Färdigt! Och så inspirerande, öppnade blocket och skrev två listor för att göra mer plats inuti mitt huvud.
Var detta nödvändigt att syssla med? Nej, men kul.

Kommentarer
Postat av: Margrethe

Hei og takk for kommentaren din hos meg. Ljung, eller lyng som vi sier på norsk, var et veldig godt forslag på fargenavn :)

Skriveblokka ble veldig mye penere med din forside. Herlig å kunne bruke enkle midler til å få tingen finere.

2011-01-22 @ 18:15:39
URL: http://finiformen.blogspot.com
Postat av: Sanna

Snyggt! =)

2011-01-22 @ 21:55:18
URL: http://krimskramsan.bloggplatsen.se/
Postat av: Syster Karin

Snyggt!

2011-01-24 @ 16:32:47
URL: http://ensystersbravader.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0