Boktips: Om jag var din hemmafru eller...



Om jag var din hemmafru eller hur man får en vardag att smaka som en lördag av Lotta Lundberg och min frukost, det är vad ni ser här, båda sakerna gillar jag. Är man lite äckelmagad av sig ska man inte läsa denna kokbok (?) (okej då) när man äter, eftersom den innehåller en hel del bilder på råa kroppsdelar av döda djur, dock fantastiskt snygga bilder ändå måste påpekas.

Personligen anser jag att en riktigt bra bok får en att fundera på allt som rymms inom de ramar som är livet och hela morgonen efter läsningen har jag funderat, så då måste boken vara bra. Mest har jag funderat över vilka slags egenskaper hos människor jag gillar och har kommit fram till följande utan inbördes rankning:
  • ett praktiskt sinnelag (handyman/-woman ja tack!)
  • humor
  • intelligens
  • snällhet
Missa inte epilogen längst bak i boken som handlar om författarens och hennes systers cykelsafari - kul och konstigt precis som det ska va!
Läs om Lotta Lundgren här och visst såg ni henne i formidabla Landet Brunsås?
Man kan sammanfatta det hela med att boken är knäpp och konstig, smart och rolig och att man på sätt och vis inte märker att det faktiskt är en kokbok.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Håller med dig Anna, snällhet speciellt är en underskattad egenskap och utan humor...näää, det kan man inte vara. :)

2011-05-08 @ 16:15:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0